miercuri, 25 martie 2020

Uzinele Tudor Vladimirescu

Uzinele Tudor Vladimirescu au fost întreprinderea unde care s-au fabricat vehicule pentru transport persoane, inclusiv troleibuze (începând cu anul 1957), iar din anii '70 vehicule articulate, și vehicule ușoare de marfă, ajungând în anii '80 la o gama atât de diversificată încât se produceau aici autobuze, autocare, microbuze, midibuze, fiind singurul producător și furnizor de autobuze, troleibuze și vehicule ușoare de marfă din România. Erau celebre mașinile de marfă de mici dimensiuni TV. În timp, uzinele Tudor Vladmirescu au devenit Întreprinderea Autobuzul, care s-a transformat la 1 decembrie 1990 în Rocar. În anul 2004, la sfârșitul lunii martie, acționarii societății au hotărât declanșarea lichidării voluntare.
Iată câteva imagini publicate de-a lungul timpului în ziarul Scânteia.

26 martie 1961

17 mai 1964

15 iunie 1964

24 aprilie 1984
14 ianuarie 1989

2 comentarii:

ADRIAN spunea...

Imi placeau mult troleibuzele ale. Mi se pareau simpatice, mi-au ramas in minte de cand ma duceu ai mei cu ele la gradinita, de la capatul de linie facut in strada Louis Blanc.

Vlahul spunea...

Intradevar, linia 74 facea capat pe Louis Blanc - Paris - Duiliul Zamfirescu. Dar am dus dorul copacilor care erau pe toate celelalte strazi, doar in acest triunghi nu.